Dywersyfikacja źródeł ruchu w internetowej promocji agroturystyki

Karol Król

Abstract

The aim of the paper was to evaluate diversity and recognize web traffic sources’ potential on the websites of agrotouristic farms. The surveys were performed in the set of 197 websites of agrotouristic farms, in three stages. In the first one, the measurement of websites’ use statistics by the traffic sources were performed. In the second one, information on the amount of websites included in the search indexes and the number of backlinks as well as the presence of farms in social media were obtained. In the last stage, the responsiveness of websites was verified. In conclusion, it was revealed that agrotouristic farms can impact diversification of web traffic sources on their websites, especially through the activity in social media and in the field of video marketing. Ii is also reasonable to increase cooperation with portals that group offers of accommodation and to insert their offers in business directories. All this can generate the traffic on the website and may be transposed to the place of the website in search results.
Author Karol Król (FoEEaLS / DoSPaLA)
Karol Król,,
- Department of Spatial Planning and Landscape Architecture
Other language title versionsDiversification of web traffic sources in the internet promotion of agrotourism
Journal seriesProblemy Drobnych Gospodarstw Rolnych, ISSN 2300-0902, (0 pkt)
Issue year2019
No1
Pages51-59
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishpromocja agroturystyki, marketing treści, źródła ruchu, statystyki użytkowania, media społecznościowe
Keywords in Englishpromotion of agrotourism, content marketing, sources of traffic, use statistics, social media
Abstract in PolishCelem pracy jest ocena zróżnicowania i rozpoznanie potencjału źródeł ruchu na stronach internetowych gospodarstw agroturystycznych. Badania wykonano w zbiorze 197 witryn opublikowanych w domenie krajowej najwyższego poziomu. W pierwszym etapie badań dokonano pomiaru statystyk użytkowania witryn z podziałem na źródła ruchu. W drugim pozyskano informacje o liczbie stron ujętych w indeksach wyszukiwania oraz liczbie linków przychodzących, a także obecności gospodarstw w mediach społecznościowych. W ostatnim etapie zweryfikowano responsywność witryn. W konkluzji wykazano, że właściciele gospodarstw agroturystycznych mogą wpłynąć na wzrost ruchu na swoich stronach internetowych poprzez aktywność w mediach społecznościowych oraz wideo marketing. Zasadne jest także nawiązanie współpracy z portalami grupującymi oferty noclegów i zamieszczanie swoich ofert w katalogach branżowych. Wszystko to może wygenerować ruch na stronie i mieć przełożenie na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania.
DOIDOI:10.15576/PDGR/2019.1.51
URL https://pdgr.urk.edu.pl/zasoby/98/2019_zeszyt1.pdf
Languagepl polski
LicenseJournal (articles only); author's original; Uznanie Autorstwa (CC-BY); after publication
File
Dywersyfikacja źródeł ruchu w internetowej promocji agroturystyki of 10-10-2019
1,01 MB
Score (nominal)5
Score sourcejournalList
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?