Teoria a praktyka wobec koncepcji społecznej o dpowiedzialności biznesu małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce

Dagmara Zuzek

Abstract

Knowledge about the concept of Corporate Social Responsibility grows in importance, particularly due to technological progress and the necessity of the required cooperation of different groups of economic subjects in a more and more complicated global economic system. Interest in the idea grows permanently, because all people become more and more conscious that balancing economic growth, social life and ecological environmental protection is not only possible, but it is a duty which is common to all of them. The application of CSR positively affects the competitiveness of enterprises. It allows them to improve products, boosts satisfaction and loyalty of clients. All the above mentioned, lead to the increases in sales and strengthen the competitive position of a company on the market.
Author Dagmara Zuzek (FoAE / IoEcoSoc)
Dagmara Zuzek,,
- Institute of Economic and Social
Other language title versionsTheory and Practice Towards Corporate Social Responsibility of Small and Medium Enterprises
Journal seriesPrace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu, ISSN 1899-3192, (B 10 pkt)
Issue year2013
No297
Pages387-395
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishspołeczna odpowiedzialność biznesu, małe i średnie przedsiębiorstwa, korzyści, bariery
Keywords in EnglishCorporate Social Responsibility, small and medium-sized enterprises, benefits, barriers
Abstract in PolishZnaczenie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu rośnie, szczególnie ze względu na postęp technologiczny i konieczność współpracy przedsiębiorstw w coraz bardziej globalnym systemie gospodarczym. Zainteresowanie tą ideą jest niezwykle istotne, ponieważ ludzie stają się coraz bardziej świadomi, że równoważenie wzrostu gospodarczego, życia społecznego i ekologiczna ochrona środowiska są nie tylko możliwe, ale są wręcz obowiązkiem. Stosowanie CSR pozytywnie wpływa na konkurencyjność przedsiębiorstw. Pozwala to na poprawę produktów, zwiększa satysfakcję i lojalność klientów. Wszystkie wyżej wymienione czynniki prowadzą do wzrostu sprzedaży i umocnienia pozycji konkurencyjnej firmy na rynku.
URL http://www.ceeol.com/aspx/getdocument.aspx?logid=5&id=a6b68114-e527-40b9-8aff-08efc5daeb54
Internal identifierWRE/13/28
Languagepl polski
Score (nominal)10
Score sourcejournalList
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?