Percepcja marek własnych przez nabywców produktów żywnościowych

Renata Matysik-Pejas , Monika Szafrańska , Sowula Marta

Abstract

The paper presents results of consumer research, which aim was to characterize the perception of private labels by purchasers of food products. Information was derived from primary survey conducted on a group of 217 persons. The results allow to determine the way of interpretation the concept of "private labels" by respondents. Also was obtained the hierarchy of factors that determine the first purchase of products with private labels as well as the general opinion about these products. Also was identified respondents' expectations towards private labels products and indicators of knowledge of these labels.
Author Renata Matysik-Pejas (FoAaE / DoMaMiA)
Renata Matysik-Pejas,,
- Department of Management and Marketing in Agribusiness
, Monika Szafrańska (FoAaE / DoMaMiA)
Monika Szafrańska,,
- Department of Management and Marketing in Agribusiness
, Sowula Marta
Sowula Marta,,
-
Other language title versionsPerception of private labels by purchasers of food products
Journal seriesZeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, ISSN 2081-3430, (B 13 pkt)
Issue year2013
Vol59
No10
Pages475-483
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishmarki własne, rynek marek własnych, konsumencka percepcja marek własnych
Keywords in Englishprivate labels, market of private labels, consumer perception of private labels
Abstract in PolishW pracy przedstawiono wyniki badań konsumenckich, których celem była charakterystyka postrzegania marek własnych przez nabywców produktów żywnościowych. Informacje pochodziły z badań pierwotnych, przeprowadzonych na grupie 217 osób. Otrzymane wyniki pozwoliły na określenie sposobu interpretacji pojęcia „marki własne” przez respondentów. Uzyskano także hierarchię czynników decydujących o pierwszym zakupie produktów opatrzonych marką własną, jak również ogólną opinię respondentów na temat tych produktów. Określono również oczekiwania respondentów względem produktów marek własnych, a także wskaźniki znajomości tych marek.
URL http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/PEFIM_2013_T10_nr59.pdf
Internal identifierWRE/2015/179
Languagepl polski
Score (nominal)13
Score sourcejournalList
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?